OLA helpt optiek Wesselerbrink met financiering funduscamera

De aanschaf van een funduscamera kan een ingrijpende uitgave zijn voor een winkel. OLA helpt ondernemers door de camera voor te financieren. Zo kunnen ook opticiens met een kleine portemonnee oogzorg aanbieden. “Als je zo’n uitgave kan spreiden, is dat ontzettend prettig voor je cashflow”, vertelt Tom Hekelbeeke van Wesselerbrink optiek.  

 

In het knusse winkelcentrum Wesselerbrink in Enschede Zuid bestiert de familie Hekelbeeke al 46 jaar lang de optiekzaak Wesselerbrink. Na twee generaties runt inmiddels de jongste telg uit de familie de winkel: Tom Hekelbeeke. In 2003 begon hij als hulp, zag met ogen op steeltjes hoe afwisselend de dagen waren en werd op slag verliefd. Zijn belangrijkste mantra? Scherp zicht is belangrijk. 

 

“Mijn opa werkte vroeger bij het ziekenfonds en was onder andere verantwoordelijk voor de optiekwinkels”, opent Hekelbeeke het gesprek. “Mijn moeder was destijds winkeldame en leerde zo mijn vader kennen. Op een zeker moment werden de optiekwinkels losgekoppeld van het ziekenfonds. Toen heeft mijn vader de winkel officieel overgenomen.”

 

Oogzorg

Hekelbeeke heeft een aangeboren talent om zijn brillen en contactlenzen met deskundig advies én een lach te verkopen. Toch miste hij iets. “We boden nog geen oogzorg aan. Een optometrist In dienst is te duur. Je weet nooit wanneer er iemand binnenkomt die mogelijk oogzorg nodig heeft. Dan zou die persoon weer terug moeten komen voor een afspraak.” 

 

Steeds vaker peinsde Hekelbeeke over het inhuren van een optometrist. Totdat Jurgen Kuiterman van OLA afgelopen zomer plots de winkel binnenliep. Kuiterman bleek een vriendelijke bonenstaak. Hij kwam met een voorstel. “Kuiterman wilde graag een demonstratie geven van zijn funduscamera en bijbehorende software. Dat leek mij een goed idee. Bij de demonstratie kwam het gemak van het nemen van een foto, de beoordeling en de reactietijd goed naar voren; dat maakte indruk.”

 

Funduscamera

Na de demonstratie sloten de twee een principe akkoord. Hekelbeeke hikte echter tegen de prijs van de funduscamera aan. “Zo’n camera is een flinke uitgave. We kwamen al snel overeen om de betaling te spreiden. Binnen vier termijnen betalen we de camera terug.” 

 

Ondertussen draait het systeem al enige maanden. Tot zijn eigen opluchting is Hekelbeeke nog geen ernstige oogaandoeningen tegengekomen. “OLA reageert snel. Soms als de klant nog in de winkel is. Vooralsnog zijn de onderzoeken preventief geweest. Er komen mensen langs met familiaire aandoeningen. Dan krijgen ze te horen dat er niks aan de hand is. Een klant stelt dat op prijs.”



You may also like

Leave a comment